Na de Creatieve Sessie, verder CS, heeft Chiara Sahin, eigenaar van organisatie Wolvenhart zich aangemeld bij DWAN om met studenten een strategie te bedenken hoe zij haar online-coachingmodules kan vermarkten naar studenten en management van bedrijven. Resultaat na 2 maanden is het basiscommunicatieplan.
Chiara: ontwikkel- en arbeidspsycholoog met ruim 29 jaar ervaring als ondernemer, is gericht op het bieden van effectieve coachingmodules waarmee medewerkers in het hoger management en studenten worden geholpen met het doorbreken van vastgeroeste patronen en het ontwikkelen van leidinggevende kwaliteiten. Lees meer over het proces en de ervaring van Wolvenhart.
Actief werken aan de online-organisatie
Studentmedewerker Martijn Berkouwer, HAN-opleiding communicatie & multimedia design, heeft op basis van interviews, deskresearch en creatief sparren gewerkt aan het basiscommunicatieplan onder begeleiding van HAN-professionals. Chiara hierover: ‘Ik heb de vragen als stimulerend ervaren. Het zorgde ervoor dat ik helder moest formuleren wat ik precies wil met mijn online-diensten, wat de kernwaarden van mijn bedrijf zijn en hoe ik contact wil/kan maken met mijn potentiële klanten. Het heeft me ook een duwtje in de rug gegeven om de juiste keuzes te maken in kennisvergaring en meer kennis op te doen op het gebied van podcasts, apps etc.’
Opbouw basiscommunicatieplan
Tijdens het traject heeft Martijn mét de ondernemer gewerkt aan de volgende elementen:
- concretisering missie, visie, aanbod en kernwaarden van de organisatie;
- interne sterktes en zwaktes en de externe kansen en bedreigingen;
- concurrentieonderzoek: wat is de onderscheidende waarde van Wolvenhart?
- segmentatie van de doelgroep: persona’s;
- korte en langere termijn communicatiedoelstelling;
- middelen en kernboodschap;
- adviezen en inzet contentkalender.
Kansen verkennen? Meld je aan voor de vrijblijvende intake.
Van sparren naar concrete stappen
Het basiscommunicatieplan is een concreet en praktisch handvat voor ondernemers om snel en gemakkelijk te starten met online-marketing. ‘Ik heb een gedeelte omgezet in een stappenplan. Ik moet nog een besluit nemen over de fasering van de doelgroepen, de vormgeving (website, huisstijl etc). Ik heb ook een nieuw platform gevonden om mijn blogs te plaatsen en ik moet ook nog een besluit nemen of ik daarnaast een eigen blogserie ga starten op mijn website.’
Studenten bieden hulp en kennis bij digitalisering
'Het heeft me niet alleen kennis en informatie gegeven, heel erg geïnspireerd, en ook daadwerkelijk gesteund bij mijn zoektocht. Ik was de weg kwijt in de hoeveelheid informatie, maar door de vragen, feedback, voorbeelden en voor-/nadelen van opties te benoemen heeft mijn zoektocht naar digitalisering van mijn diensten weer een richting gekregen. '
Contact/aanmelden
Wil jij weten wat DWAN voor jouw onderneming kan betekenen? Meld je aan voor de vrijblijvende intake.